Przejdź do treści
Jednostka prowadząca kierunek
Wydział Organizacji i Zarządzania
Centrum Kształcenia Międzynarodowego (IFE)
Zdjęcie w tle
Studenci rozmawiają przy stole.

Business Studies

Tytuł zawodowy

licencjat

Stopień studiów

I

Tryb studiów

stacjonarne

Liczba semestrów

6

Język wykładowy

angielski

Nabór

Brak rekrutacji

Przedmioty obowiązkowe

matematyka (podstawa lub rozszerzenie)
matematyka (podstawa lub rozszerzenie)
język angielski
język angielski (min 60% z rozszerzenia)

Przedmioty dodatkowe

fizyka
fizyka
chemia
chemia
geografia
geografia
informatyka
informatyka
dyplom zawodowy
dyplom zawodowy

Dyplom zawodowy

331403 technik ekonomista
333107 technik logistyk
522305 technik handlowiec

Dyplom zawodowy
W rekrutacji na ten kierunek nie jest brany pod uwagę dyplom technika

    O kierunku

    Kierunek Business Studies kształci kadrę dla firm międzynarodowych oraz przedsiębiorców gotowych do tworzenia innowacyjnych start-upów na rynkach międzynarodowych. Studia pozwalają zdobyć aktualną wiedzę i umiejętności, pożądane w otoczeniu gospodarczym takie jak zarządzanie, ekonomia czy finanse. Zajęcia prowadzone są przez praktyków z branży, którzy na co dzień uczestniczą w kreowaniu środowiska biznesowego i wraz ze studentami rozwiązują aktualne problemy. Dzięki przedmiotom realizowanym w języku angielskim studenci przygotowani są do podjęcia pracy w międzynarodowych organizacjach. Program studiów wyróżnia się na rynku uwzględnieniem w procesie kształcenia specyfiki zarządzania w środowisku międzynarodowym i zastosowaniem nowoczesnych metod takich jak: Problem Based Learning, Design Thinking oraz Flipped Education. Kierunek powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłaszane przez przedsiębiorstwa produkcyjne oraz usługowe, dzięki czemu uwzględnia potrzeby różnych sektorów gospodarki, kładąc nacisk na specyfikę zarządzania w środowisku międzynarodowym. Co więcej, opracowano go w oparciu o międzynarodowe i krajowe wzorce oraz wskazówki uzyskane od interesariuszy zewnętrznych, zgodnie z przyjętą w PŁ polityką jakości kształcenia.

    Politechnika Łódzka aktywnie uczestniczy w tworzeniu planów i strategii regionalnych. Program studiów uwzględnia cele określone w Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego oraz Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Łódzkiego LORIS 2030 takie jak: umiędzynarodowienie, cyfryzację i rozwój społeczeństwa informacyjnego oraz rozwój Przemysłu 4.0. i jest ukierunkowany na wykształcenie liderów dla rozwoju innowacyjności w regionie.

    Wykaz przedmiotów z podziałem na semestry oraz formy zaliczeń sprawdź tutaj

    Kompetencje, które zyskasz

    Zarządzanie
    Marketing
    Finanse
    Ekonomia
    Konsulting

    O Tobie

    Jak stać się idealnym liderem i zajmować wysokie stanowisko w firmach międzynarodowych? Kierunek Business Studies to pierwszy krok, aby to osiągnąć!

    Program zajęć zaprojektowany jest z myślą o tych, którzy pragną zaangażować się w działalność międzynarodową i zostać przyszłymi menedżerami. Jeżeli chcesz stać się jednym z nich, koniecznie zapoznaj się z ofertą edukacyjną. Dzięki zajęciom z zakresu zarządzania i komunikacji interpersonalnej dowiesz się, jak skutecznie kierować zespołem, prowadzić projekty oraz jakie trudności generuje obecny rynek pracy. Przedmioty z segmentu marketingu i nauk społecznych pozwolą Ci poznać metody wpływu, a dzięki znajomości ekonomii i finansów będziesz umiał analizować wyniki firmy oraz świadomie generować przychody. Business Studies to jednak nie tylko kompetencje menedżerskie, ale również stosowanie zasad statystycznych w biznesie, umiejętne używanie metod logicznych i projekty grupowe! Dzięki nim zdobędziesz niezbędne umiejętności praktyczne i będziesz gotowy do rozpoczęcia kariery zawodowej w zespołach międzynarodowych!

    Praktyki

    Praca po studiach

    • stanowiska menedżerskie wszystkich szczebli zarządzania w małych i dużych przedsiębiorstwach, jednostkach administracji publicznej oraz w organizacjach typu non-profit,
    • tworzenie oraz zarządzanie własną firmą,
    • stanowiska wspierające coaching i mentoring oraz konsulting w zarządzaniu,
    • własny rozwój naukowy.