Przejdź do treści
Ręce pracujące na laptopie.
Nazwa
Grafika komputerowa i techniki multimedialne
Forma studiów
stacjonarna
Czas trwania
2 semestry
Liczba miejsc
18
Dni zjazdów
Sobota
Niedziela
Rekrutacja do

10.10.2025 r.

Studia wpisane do zintegrowanego systemu kwalifikacji
Nie

Kontakt

Klucz dostępu
GKiTMED32
32
edycja
732
absolwentów
268
godzin
O Studiach

W trakcie studiów słuchacze zdobywają wiedzę z szerokiego zakresu grafiki komputerowej oraz multimediów, w tym: poznają środowisko pracy grafika i zasady kalibracji monitorów, zastosowania grafiki w nauce, biznesie i sztuce, zasady typografii i przygotowania materiałów poligraficznych, techniki projektowania stron internetowych, pracę z aparatem fotograficznym i kamerą, a następnie obróbkę obrazu cyfrowego, zasady fotomontażu zdjęć, montażu i kompozycji filmów. W trakcie studiów słuchacze tworzą własne wizualizacje i prace z dziedziny malarstwa cyfrowego, przygotowują projekty 3D, w tym do druku, a także zespołowo rozwiązują problemy projektowe metodą Design Thinking. W nauce wykorzystywane są między innymi aplikacje z pakietu Adobe CS6, Corel, DaVinci Resolve, a także środowisko Blender 3D. 

Kompetencje, które zyskasz
Tworzenie i obróbka grafiki wektorowej i rastrowej
Projektowanie stron www
Modelowanie i druk 3D
Projektowanie zorientowane na użytkownika
Obróbka plików wideo
Podstawy budowania interfejsów użytkownika UX/UI

Dlaczego "Grafika komputerowa i techniki multimedialne" 
to dobry wybór?

Ciekawa i nowoczesna tematyka. Nauka z wykorzystaniem nowoczesnych komputerów PC oraz pakietu oprogramowania Adobe Creative Cloud oraz darmowe aplikacje Blender i Krita

 Kompetentna kadra z bogatym doświadczeniem dydaktycznym, w tym wykładowcy ASP w Łodzi

Kompleksowa wiedza z obszaru grafiki komputerowej i multimediów

Dla kogo
  • dla osób, które są projektantami,
  • dla osób, które są grafikami komputerowymi,
  • dla osób, które są architektami,
  • dla osób, które są w nauczycielami,
  • dla osób, które są specjalistami od reklam.
Obraz
Kobieta w biurze projektująca na laptopie.

Opinie absolwentów

Polecam studia na kierunku Grafika Komputerowa i Techniki Multimedialne na PŁ, które umożliwiły mi zdobycie umiejętności potrzebnych do projektowania stron internetowych i otwarcia własnej firmy. Dzięki doświadczonym wykładowcom, studia te doskonale przygotowują do pracy w branży graficznej. To świetna inwestycja w przyszłość, która otwiera wiele drzwi zawodowych.

Kierownik studiów

dr hab. inż. Robert Banasiak, prof. uczelni. 

pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Informatyki Stosowanej. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w dydaktyce, w tym w obszarze grafiki komputerowej. Prace naukowe prowadzi w obszarze przetwarzania grafiki 3D oraz druku 3D. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów z użyciem metodyki Design Thinking.

Obraz
zdjęcie portretowe: Robert_Banasiak_Grafika_Komputerowa

dr Joanna Sekulska-Nalewajko

pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Informatyki Stosowanej na stanowisku adiunkta. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w dydaktyce, w tym w obszarze grafiki komputerowej. Prace naukowe: komputerowa analiza obrazów biologicznych i wielowymiarowa obróbka statystyczna danych, zastosowania optycznej tomografii koherentnej w analizie materiałowej. Zainteresowania: malarstwo cyfrowe. 

Obraz
Kobieta w okularach na białym tle.

5 530 zł. Respektujemy system ratalny. Istnieje możliwość rozłożenia opłaty semestralnej na dowolne raty.

Lp.

Nazwa przedmiotu 

Punkty ECTS (ogółem)

Liczba godzin (ogółem)

W tym:

zajęcia praktyczne

prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

Punkty ECTS

Liczba godzin

Punkty ECTS

Liczba godzin

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Środowisko pracy grafików

1

8

1

3

 

 

2

Grafika wektorowa

2

20

2

17

 

 

3

Podstawy budowania interfejsów użytkownika UX/UI

2

15

2

13

 

 

4

Podstawy grafiki rastrowej

3

28

3

24

 

 

5

Podstawy budowania serwisów WWW

4

32

4

26

 

 

6

Elementy kompozycji obrazu i typografii

2

10

2

6

 

 

7

Design Thinking

1

14

1

14

 

 

8

Wzbogacanie fotografii cyfrowych

1

18

1

16

 

 

9

Obróbka plików filmowych

2

28

2

24

 

 

10

Zaawansowana grafika rastrowa

1

17

1

16

 

 

11

Modelowanie z elementami druku 3D

3

34

3

28

 

 

12

Projekt do druku

2

23

2

18

 

 

13

Malarstwo cyfrowe

1

10

1

8

 

 

14

Seminarium  

1

4

1

4

 

 

15

Praca końcowa

4

4

4

4

 

 

Warunkiem wpisania się na listę słuchaczy jest udział w dwuetapowej rekrutacji, realizowanej poprzez: zapisanie się do portalu umieszczonego na WIKAMP jako kandydat, a następnie wypełnienie karty słuchacza oraz złożenie dokumentów w formie papierowej w Instytucie Informatyki Stosowanej. 

  - podania do Kierownika Studiów o przyjęcie na studia - dostępne w dokumentach do pobrania,
  - odpisu dyplomu ukończenia szkoły wyższej.
  - kwestionariusza osobowego - dostępny w dokumentach do pobrania,
   - oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zał. nr 18 RODO - dostępne w dokumentach do pobrania,
   - oświadczenia o zobowiązaniu się do przestrzegania przepisów obowiązujących w PŁ zał. nr 6 - dostępny w dokumentach do pobrania,
   - przedstawienie dowodu wpłaty za I semestr nauki, po otrzymaniu informacji o prawidłowości złożonych dokumentów i przyjęciu na studia podyplomowe.

Więcej, szczegółowych informacji znajdą Państwo pod linkiem  https://i24.p.lodz.pl/studia-podyplomowe/zasady-rekrutacji
 

Kontakt

Instytut Informatyki Stosowanej

ul. Stefanowskiego 18, 90-537 Łódź

tel. 42 631 27 50