Zasadniczym celem kształcenia na kierunku nanotechnologia jest przygotowanie absolwenta do podjęcia wyzwań zawodowych w obszarze łączącym chemię, technologię chemiczną oraz inżynierię materiałową zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Studia magisterskie na tym kierunku mają za zadanie kształcić specjalistów z tej dziedziny posiadających gruntowną wiedzę z dziedzin leżących u podstaw nanonauki, a także umiejętności inżynierskie niezbędne do zastosowania tej wiedzy w praktyce, co pozwoli im pracować zarówno w akademickich, jak i przemysłowych ośrodkach badawczych w kraju i za granicą, a także kontynuować kształcenie na studiach doktoranckich.
W czasie studiów poszerzane są umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu projektowania, wytwarzania, modyfikacji, oraz analityki nanomateriałów. Rozbudzana jest świadomość zagrożeń związanych ze stosowaniem nanocząstek i nanomateriałów oraz wiedza z zakresu ich oddziaływania na środowisko naturalne i organizmy żywe. Studenci pogłębiają wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, biochemii oraz szeroko rozumianej nauki o materiałach przydatną do rozwiązywania złożonych zadań z zakresu nanonauki i nanotechnologii, jak również umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie. Zdobywają wiedzę nt. współczesnych trendów rozwojowych i najważniejszych osiągnięć w dziedzinie nanonauki i nanotechnolgii oraz chemii, biochemii i inżynierii materiałowej. Konsekwentnie stosują i upowszechniają zasadę ścisłego, opartego na danych empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów przyrodniczych w pracy badawczej i działaniach praktycznych. Potrafią stosować podstawowe techniki, urządzenia i narzędzia wykorzystywane przy rozwiązywaniu złożonych problemów inżynierskich w zakresie syntezy, modyfikacji i analizy nanomateriałów. Do rozwiązywania złożonych problemów inżynierskich i prostych problemów studenci stosują metody analityczne i eksperymentalne. Potrafią także zasady BHP w stopniu pozwalającym na samodzielną pracę na stanowisku badawczym lub pomiarowym, wykazują odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowania technik badawczych i tworzenie warunków bezpiecznej pracy. Uczą się planować oraz przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. Proponują ulepszenia istniejących rozwiązań oraz przeprowadzają wstępną analizę ekonomiczną podejmowanych działań inżynierskich.
Dokładna lista przedmiotów prowadzonych w poszczególnych semestrach znajduje się na stronie internetowej.