W Walentynki, 14 lutego, w ramach akcji Drzwi Zawsze Otwarte gościliśmy kilka szkół, które przyjechały na zajęcia i zwiedzanie naszej uczelni. Pracownicy Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki PŁ przyjęli u siebie uczniów z ZSO im. Paderewskiego w Łasku-Kolumnie oraz uczniów z IX LO im. Dąbrowskiego w Łodzi. Młodzież z ZSO w Łasku-Kolumnie uczestniczyła w zajęciach i z matematyki i z fizyki. W trakcie wykładu z matematyki na temat: „Georg Cantor –człowiek, który ujarzmił nieskończoność” przedstawiono sylwetkę naukowca oraz jego wkład w rozwój matematyki. W trakcie zajęć uczniowie dowiedzieli się: których liczb jest więcej - naturalnych czy całkowitych, naturalnych czy wymiernych? Czy liczb rzeczywistych jest tyle samo co wymiernych? Czy na prostej jest więcej punktów niż na odcinku? Czy nieskończoności są takie same? uczniowie-dzo-14.02.2017-cmf uczniowie-dzo-14.02.2017-cmf-2 Na zajęciach z fizyki, które odbyły się w laboratorium fizycznym, uczniowie z Łasku brali udział w wykładzie połączonym z pokazem, pt.: „Czy to jest możliwe? Niezwykły ruch obrotowy”. W trakcie zajęć omówiono i zademonstrowano zasadę zachowania momentu pędu, zasadę zachowania energii toczącego się ciała. Uczniowie zaobserwowali efekt żyroskopowy i brali aktywny udział w pokazach. uczniowie-cmf-14.02.2017-3.jpg uczniowie-cmf-14.02.2017-4.jpg Młodzież z IX LO z Łodzi wzięła udział w zajęciach z matematyki na temat „Zaskakujące powiązania”. W ramach tych zajęć, połączonych z warsztatami, uczniowie poznali złotą liczbę, złotą proporcję. Dowiedzieli się i sprawdzili, jaki wpływ ma złota liczba na powiązanie matematyki z przyrodą i sztuką. Dzień wcześniej, w poniedziałek 13 lutego z samego rana przyjechali na Politechnikę uczniowie z Zespołu Szkół nr 2 im. Długosza z Wielunia. Wzięli udział w zajęciach z informatyki w Centrum Technologii Informatycznych. Najpierw wysłuchali wykładu „Zastosowania systemu operacyjnego GNU/Linux", a następnie wzięli udział w dyskusji ze studentem Wydz. FTIMS na temat studiowania na uczelni technicznej. Podzieleni na mniejsze grupy zwiedzili takze laboratoria CTI PŁ. uczniowie-cti-13.02.2017-1.jpg uczniowie-cti-14.02.2017-2.jpg Wprowadzone przez: Kamila Kremer-Kuśnierek, 15.02.2017,Data aktualizacji: 15.02.2017